شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
سال 1403، سال جهش تولید با مشارکت مردم
 
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
ثبات و رفاه جهان در گروی آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ثبات و رفاه جهان در گروی همکاری‌های آبی در فراسوی مرزها است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ثبات و رفاه جهان در گروی همکاری‌های آبی در فراسوی مرزها است.

علیرضا قاسمی در گفت‌و‌گو به مناسبت روز جهانی آب بیان کرد: روز جهانی آب یک رویداد مهم سالانه در سراسر جهان است که هدف از آن آگاه‌سازی عموم درباره اهمیت مدیریت و حفاظت از منابع آبی و بهبود وضعیت دسترسی آحاد مردم به آب باکیفیت است.

وی با بیان اینکه، مدیریت منابع آبی یکی از مسائل مهم دنیا محسوب می‌شود، افزود: با توجه‌ به نیاز روزافزون جوامع انسانی به منابع آبی و همچنین چالش‌های جدی از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی و همچنین کاهش منابع آبی و دسترسی به آب باکیفیت، 22 مارس مصادف با سوم فروردین 1403 به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شد تا همه شهروندان به همکاری و همدلی دعوت و تلاش کنند از حیاتی‌ترین نیاز بشر مراقبت و محافظت نمایند.

وی ادامه داد: متأسفانه روند تغییرات اقلیمی رو به تشدید است و پدیده خشکسالی نه تنها در کشورهای با اقلیم خشک و نیمه‌خشک مانند ایران بلکه در سایر کشورهای جهان نیز گسترش یافته است به گونه‌ای که این پدیده نامبارک زندگی میلیاردها نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، با اشاره به شعار روز جهانی آب در سال 2024 بیان کرد: امسال شعار روز جهانی آب عبارت است از «آب برای صلح» که تمرکز بر نقش حیاتی آب در ثبات و رفاه جهان دارد و بر روابط پیچیده و به هم پیوسته بین آب، رفاه و صلح تاکید می‌کند.

قاسمی افزود: فقدان گسترده همکاری فرامرزی بین کشورها، در زمینه منابع آبی مشترک، کیفیت و کمیت منابع آب را به خطر می‌اندازد و در نتیجه ثبات اجتماعی و بین‌المللی را تهدید می‌کند، از این رو ما باید از آب به عنوان ابزاری برای ایجاد جهانی صلح‌آمیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همکاری در زمینه آب ضمن هموار کردن راه برای همیاری در همه چالش‌های مشترک بین کشورها منجر به سرعت بخشیدن به اهداف توسعه پایدار، افزایش امنیت غذایی، حفظ معیشت و اکوسیستم سالم، کمک به ایجاد انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی، کمک به کاهش خطر بلایا، ارائه انرژی‌های تجدیدپذیر، حمایت از شهرها و صنعت و تقویت یکپارچگی و صلح منطقه‌ای می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آب محور اصلی برنامه توسعه هفتم قرار دارد گفت: بازچرخانی آب یکی از ضروری‌ترین راهکارها برای غلبه بر مشکلات آبی است که در دولت سیزدهم اهمیت این موضوع بیش از گذشته مورد تأکید قرار گرفته است.

وی، افزود: در شرایط کم‌آبی امروز و افزایش روز افزون تقاضا برای آب در بخش‌‌های مختلف از جمله شرب، صنعت و کشاورزی، برنامه‌ریزی‌ها برای  دستیابی به سایر منابع آبی، بازچرخانی آب و مسئله پساب بیش از پیش در دستور کار سیاست‌های وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه، در این راستا موضوع جایگزینی پساب و توقف برداشت از آب‌های سطحی و زیرزمینی به صنایع پرآب‌بر ابلاغ شد، اضافه کرد: مسئله آب یه موضوع فرادستگاهی است و برای عبور از شرایط سخت کم‌آبی همه ما در قبال آن مسئول هستیم و وظیفه داریم به حفظ و صیانت آب حساس باشیم.
 
 
 
کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می باشد. بیانیه حریم خصوصی
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع می باشد. تمامی اطلاعات شخصی کاربران که از طریق فرمهای موجود در سایت تکمیل و ارسال میشود محرمانه تلقی شده و حریم شخصی افراد کاملا محفوظ خواهد ماند.
Powered by DorsaPortal